کولر گازی یا اسپلیت چیست؟


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 277
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 186
:: باردید دیروز : 485
:: بازدید هفته : 2512
:: بازدید ماه : 10829
:: بازدید سال : 25110
:: بازدید کلی : 216393

RSS

Powered By
loxblog.Com

پنج نفر

کولر گازی یا اسپلیت چیست؟
سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت 2:59 | بازدید : 489 | نوشته ‌شده به دست محمد حسین احمدی | ( نظرات )

در کل اگر به قضیه نگاه کنیم کولر گازی و اسپلیت هر دو یکی هستند. یعنی کولر گازی همان اسپلیت است و هر دو از یک سیستم برای سرمایش استفاده می کنند و تفاوت خاصی در نحوه کار آنها وجود ندارد. همانطور که می دانید کولرهای آبی به دلیل استفاده از آب برای خنک کردن محیط به کولر آبی معروف هستند. کولر گازی و اسپلیت به دلیل استفاده از گاز فشرده برای خنک کردن محیط به عنوان کولر گازی نیز شناخته می شود. دلیل اصلی شباهت کولرگازی با اسپلیت اسپلیت بودن کولرگازی ها به انگلیسی است و فقط در ایران و زبان فارسی به عنوان کولر گازی شناخته می شود.

نکته دیگر اینکه اگر صحبتی از تعمیر کولر می شود به معنای تعمیر اسپلیت است زیرا هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد. بنابراین اگر نیاز به تعمیر کولر گازی و اسپلیت خود دارید، می توانید از طریق اپلیکیشن اقدام کنید.

کولر گازی یا اسپلیت چیست؟

کولر گازی یا اسپلیت نوعی سیستم تامین هوا است که گاز را به مایع و بالعکس تبدیل می کند و سرمای موجود در هوای محیط را گرفته و با شدت به داخل محیط می اندازد. در کولرهای اسپلیت و گازی به لطف ترموستاتی که در اکثر موارد استفاده می شود می توانید دمای مورد نظر را تنظیم کنید تا در صورت رسیدن کولر گازی به دمای مورد نظر، فعالیت آن متوقف شود. کولرهای گازی به دو قسمت پنل داخلی و خارجی تقسیم می شوند که پنل داخلی در داخل محیط و پنل بیرونی در خارج از محیط کار قرار می گیرد.

در داخل پنل کولر گازی تعدادی صفحه فلزی معروف به پره وجود دارد و مایع سردی به نام مبرد که دلیل اصلی خنک شدن کولر گازی است بین این صفحات فلزی حرکت می کند. نحوه کار به این صورت است که هوا توسط اپراتور دریافت می شود و در اطراف پره ها گردش می کند و حرارت خود را از دست می دهد و با مبرد زیاد به مایع تبدیل می شود.

مرحله آخر عبور هوای مایع از لوله افت فشار و حرارت بالا می باشد که پس از آن با حرکت مجدد به سمت اپراتور هوای سرد و خنک به محیط پرتاب می شود. این عملیات تا دمای تنظیم شده برای ترموستات ادامه می یابد. اگر احساس می کنید که ترموستات شما مشکل دارد می توانید به اپلیکیشن مراجعه کنید. حتما متوجه شده اید که اسپلیت و کولرگازی هر دو یکسان هستند و استفاده جداگانه از آنها در برخی فروشگاه ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا واقعیت! زیرا هیچ تفاوتی در نحوه کار آنها وجود ندارد. نطر شما چی هست؟

 

https://iransplit.com/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%85/




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: